Mida te õppisite oma viimasest auditist?

autor Mike Jacka, co-founder for Flying Pig Audit
03.04.2018 - 00:00

Artikli autor Mike Jacka (pildil) ütleb, et selles artiklis jagatud mõttevahetus algas ühest lihtsast blogipostitusest, kus ta arutles ettevõtluse ja siseauditi seoste teemadel, mille algatajaks oli Center for Creative Leadership oma blogipostituses. See blogipostitus on nüüd hakanud elama iseseisvat elu (alguse mõttevahetusele leiad siit). Tulemus on, et viimased paar reedet ja paar järgmist reedet on autor arutlemas erilistest kompetentsidest ja nende tähendusest siseaudiitorite jaoks. Autor loodab, et sa mõtled siin avaldatud artiklis koos temaga nendel huvitavatel teemadel kaasa.

Edukas siseaudiitor on see, kes pidevalt õpib.

Õppimine ei pea olema seotud auditiga: see ei pea olema seotud sinu ettevõtte/asutusega või ettevõtte tegevusvaldkonnaga, see ei pea olema isegi midagi, mis on koheselt kasulik (kuigi üht-teist võib seda ka olla). Jah, edukad siseaudiitorid on need, kes lihtsalt janunevad õppimise järgi, ükskõik mida, ükskõik kus.

Näiteks eelmisel aastal, oli sul aimu, et sul läheb vaja teadmisi plokiahela (ingl k block chain) kohta? Vähesed arvasid nii. Samas olid paljud meist sukeldunud küberturvalisusest arusaamisse, kuid polnud kuulnud ei plokiahelast ega selle ohtudest. Aga mõned aastad tagasi, kui paljud meist arvasid, et peaksime midagi teadma küberjulgeolekust? Ja veel mitu aastat sealt tagasi, kas teadsime, et sotsiaalmeedia on mingi isevärki asi ja et sellel on seos organisatsiooni maineriskidega? Minge ajas veel tagasi ja mõelge edasi! Näiteks mis te arvate, kuhu on internet arenemas, samuti mobiiltelefonid, arvutid? Aga mis lugu oli aurumasinate ja jalgrattaga?

Me kõik peame pidevalt õppima midagi uut!

Meie ainus viis anda oma juhtidele kindlustunnet pidevalt muutuva maailma kohta on teha kõik, mida suudame, et olla kursis pidevalt muutuva maailma muutustega.

Disney Great Leaders strateegia ütleb seda parimal viisil "Tohutute muutuste aegadel on õppijad need, kelle päralt on tulevik. Vaid õppijad leiavad ennast elamas maailmas, mis on juba homme see, mida ta polnud täna."

Valmisolek ja kirg uute asjade õppimiseks – mitte kunagi olla rahul oma praeguste teadmiste ja oskustega – on üks siseaudiitori olulisemaid edutegureid.

Me peame olema valmis mitte ainult hoidma ennast kursis kõikvõimalike muutustega meie kutsealal, meie organisatsioonis või meie asutuse tegevusvaldkonnas; me peame tegema ka eelluuret, et suuta märgata uusi muutusi / riske / ohte, mis võivad olla juba silmapiiril.

Siiski, kui räägime siseaudiitorite õppimise tähtsusest, on see kõik alles algus. Creative Leadership blogipostituse keskmes on sõna "õppimisvõime." Ei, õppimisvõime ei peaks olema mitte ainult nö väle. See on palju enamat, kui lihtsalt õppimine. Väle õppimisvõime on võime kiiresti kasutada meie enda uusi kogemusi ja arusaamu, et muuta viisi, kuidas me asju teeme.

Nagu blogipostituses märgitakse: "Need on inimesed, kes õpivad kiiresti omandatud suurepärasest kogemustest. Seejärel nad võtavad need õppetunnid, mida nad on õppinud, ja kohandavad neid saavutamaks edu uutes olukordades“.

Ma ei näe paraku eriti auditi üksusi, kes analüüsivad auditeid peale selle teostamist.

Ja ma ei mõtle lihtsalt seda, et juhataja räägib juhikonnaga või juhtkond räägib audiitoritega või midagi muud, mida võib tõlgendada klassikaliselt auditi tulemuslikkuse ülevaatusena (auditi lõppkoosolekuna). Ei, ma mõtlen, et niipea, kui audit on lõppenud, on vaja rääkida, mis läks valesti, mis läks õigesti, arutada saadud õppetunde ja kuidas järgnevas auditis teha teistmoodi. Parimal juhul tähendab see seda, et igal koosolekul on olemas kogu auditi üksus (või nii palju kui see on võimalik) – ja seal tõesti õpitakse üksteiselt.

Ei, ka mina ei suutnud kunagi seda muuta pidevaks praktikaks meie tegevuses. Kuid paar korda, kui mul õnnestus läbi viia auditijärgne sisemine arutelu, oli meil hämmastav edu. Esimene kord oli kohe pärast seda, kui ma sain juhiks ja töötajad pidid tegema pettuste uurimise agentuuride kohta kogu meie kolme osariigi tegevusulatuses. Kaks nädalat hiljem kogunesime viiekesi (see oli kogu meeskond) ja jagasime üksteisega igaühe kogemusi. See oli avatud ja aus jagamine – jagati nii edusamme kui ka ebaõnnestumisi. Ka mina jagasin, mida tegin hästi ja mida tegin halvasti. Tõenäoliselt oli seeparim selline õppimine, kus ma kunagi olen osalenud. Me kõik õppisime ja meie töö sai koheselt paremaks.

Aga oota, on veel midagi. Blogipostituses on ka selline huvitav mõte "Nad on andekad teadma, mida teha, kui nad ei tea, mida teha." Siseaudiitori jaoks on see tõestus, et ta on omandanud õpivõimekuse – jõudes olukorrani, millega ta pole kunagi varem silmitsi seisnud, kasutab ta kõigi teiste seniste auditiprojektide käigus omandatud teadmisi ja leiab viisi edukaks edasiliikumiseks.

Uue info omandamine. Õppimine varasemate auditite käigus. Õppides, kuidas teada, mida teha, kui te pole kindel, mis on "õige" viis. See on õppimisvõime kogu potentsiaal. Kindlasti on see mõõtmatult suurem väljakutse, kui vaid mõista deebeti ja krediidi erinevust bilansis, kas pole?!